آموزه هایی از کتاب چگونه نگرانی را متوقف و زندگی را آغاز کنیم؟

دنیای در تنش عجیبی به سر می برد. بسیاری از ما مسایلی را تجربه می کنیم که برای اولین بار در زندگیمان در حال روی دادن است. خیلی از تصمیمات را می گیریم که گاها به دلیل نداشتن تجربه قبلی، ممکن است گزینه اصلحی نباشند. همه این مسایل سطح تنش و نگرانی هایمان را افزایش می دهد. اما آنچه مسلم است، زندگی ادامه دارد. بنابراین در کنار مرور سایر کتب مفید، شاید مرور مطالبی که در این کتاب است نیز کمک هر چند کوچکی کند تا نگرانی هایمان را کمی تقلیل دهیم و زندگی را با همه پیچیدگی هایش ادامه دهیم.

 

Reference: How to stop worrying and start living by Dale Carnegie

 

دوره کوچینگ

 

تمرکز بر نگرانی ها

ما انقدر نگران چیزهایی هستیم که ممکن است اشتباه پیش بروند که از دیدن تمامی چیزهایی که اطرافمان هستند و همگی تا این لحظه به خوبی کار کرده اند، بی بهره می شویم.

 

حسرت نداشته ها

یکی از غم انگیزترین خصوصیت انسان این است که تمایل دارد لذت زندگی واقعی را فدای زندگی در رویا کند. همه ما به جای لذت بردن از زیبایی گل رُز کنار پنجره در رویای باغ جادویی گل رُز در افق های دوردست هستیم.

 

زیستن در زمان حال

نگرانی در خصوص گذشته را متوقف کنید. نگرانی در خصوص آینده را متوقف کنید. در لحظه حال زندگی کنید.

 

سوالات مهم در ارتباط با نگرانی

زمانیکه در خصوص مسئله ای نگران می شوید، از خودتان دو سوال بپرسید:

دقیقا نگران چه چیزی هستم؟

چه کاری در این خصوص می توانم انجام دهم؟

سپس تصمیم گیری کنید.

 

ارزش تصمیم گیری

ارزش های بسیاری در تصمیم گیری وجود دارد، حتی اگر تصمیم کاملی نباشد. اگر تصمیم نگیریم، ما در چرخه دیوانه کننده نشخوار فکری ای می افتیم که سرانجامی جز جهنم کردن زندگی برایمان ندارد.

 

فقط انجام دهید!

زمانیکه براساس حقایق در دسترس تصمیم‌گیری می کنید، سریعا وارد عمل شوید. برای بازبینی تصمیم متوقف نشوید. تعلل نکنید. نگران قدم‌هایتان نباشید. خودتان را در شک و تردید گم نکنید. فقط تصمیم بگیرید و سپس آن را انجام دهید.

 

توقع قدردانی

از دیگران توقع قدردانی نداشته باشید. در اینصورت اگر آن را دریافت نکردیم، مانع حرکت ما نخواهد شد. اگر آن را دریافت کردیم که سوپرایز خوبی برایمان خواهد بود.

 

افراد تخریب گر

بسیاری از افراد احساس رضایت بیمارگونه ای در تخریب کسانی دارند که از آن ها بهتر عمل می کنند. به یاد داشته باشید هیچکس به یک سگ مرده لگد نمیزند. اگر کسی شما را تخریب می کند، در واقع به گونه ای چندش آور در حال تعریف از شماست.

 

توانایی بهره گیری از شکست

خیلی از ما از شکست خوردن می هراسیم. یکی از ویژگی های برجسته انسان، توانایی تغییر شرایط منفی به شرایط مثبت است. نکته مهم زندگی این است که دستاوردهایتان را بزرگ نکنید. هر کسی می تواند این کار را انجام دهد. چیزی که شما را متمایز می کند، توانایی شما در نفع بردن از شکست‌هایتان است. این کار نیاز به هوش دارد. این همان چیزی است که برندگان را از نگران ها جدا می کند.

 

در صورت تمایل به دانلود نسخه انگلیسی کتاب، اینجا کلیک کنید.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

از آخرین آموزش‌ها باخبر شوید

با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما از آخرین اخبار دوره‌ها مطلع شوید.

اینستاگرام ایمپکت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش