نمونه قرارداد کوچینگ تنظیم شده توسط فدراسیون بین المللی کوچینگ

نمونه قرارداد کوچینگ تنظیم شده توسط فدراسیون بین المللی کوچینگ
یکی از مهمترین دغدغه‌های کوچ‌ها داشتن نمونه قرارداد اصولی و در چارچوب اخلاقی کوچینگ است. در این پست یک نمونه قرارداد کوچینگ که از سوی فدراسیون بین المللی کوچینگ تهیه شده، ارائه شده است. لازم است این نمونه قرارداد با همکاری و مشاوره وکیل حقوقی، بومی‌سازی شده و متناسب با فضای داخلی ایران بازطراحی شود.
ادامه مطلب

فرایند شکایت از کوچ های مورد تایید فدراسیون بین المللی کوچینگ

فرایند شکایت از کوچ های مورد تایید فدراسیون بین المللی کوچینگ
فدراسیون بین المللی کوچینگ یک فروم از جمعی از متخصصان ایجاد کرده است تا به شکایت های مربوط به نقض کدهای اخلاقی توسط کوچ های دارای اعتبارنامه از ICF رسیدگی کند. فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF) می خواهد از این طریق اطمینان حاصل نماید که کوچ های دارای اعتبارنامه این سازمان به محدوده فعالیت کوچینگ آگاه بوده، استانداردهای لازم را حفظ می کنند و به هیچ عنوان الزامات اخلاقی حرفه ای را نقض نمی کنند.
ادامه مطلب

کدهای اخلاقی فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF)

کدهای اخلاقی فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF)
منشور اخلاقی ICF به شرح ارزش‌های اصلی فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF Core Value)، اصول و استانداردهای اخلاقی و رفتاری حرفه­ای برای همه متخصصان ICF می­پردازد (به بخش *تعاریف* مراجعه کنید). رعایت این اصول و استانداردهای اخلاقی در رفتار، اولین صلاحیت از شایستگی­های اصلی فدراسیون بین‌المللی کوچینگ می­باشد (ICF Core Competencies) – "بروز عملکرد اخلاقی: درک و به کارگیری اخلاق و استانداردهای کوچینگ، بصورت مستمر."
ادامه مطلب

مراجع و دستور جلسه کوچینگ

مراجع و دستور جلسه کوچینگ
یکی از شایستگی های اصلی که فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF) از کوچ ها انتظار دارد تعیین و حفظ قراردادو تفاهم نامه در طول جلسات کوچینگ است. بر اساس این شایستگی کوچ مسئول است تا با مراجع همراهی کند تا تفاهمی شفاف در خصوص روابط، فرایند، برنامه ها و اهداف کوچینگ تعیین شود. در واقع کوچ در دو نوبت می بایست این همراهی را داشته باشد:   در ابتدای شروع رابطه کوچینگی؛ …
ادامه مطلب

توانمندی مراجع، پیش فرض اصلی در فرایند کوچینگ

توانمندی مراجع، پیش فرض اصلی در فرایند کوچینگ
یکی از مهمترین پیش فرض هایی که یک کوچ در فرایند کوچینگ می بایست داشته باشد، اعتقاد به این موضوع است که مراجع فردی توانمند است. این بدان معناست که او یا تمامی پاسخ های مورد نیاز را در اختیار دارد و یا در یافتن پاسخ های مورد نیاز، توانمند است. اگر کوچ چنین پیش فرض کلیدی ای را داشته باشد، دیگر نیازی نیست که خود را مسئول پیدا کردن پاسخ و راه حل برای مراجع بداند. به یاد داشته باشیم که وظیفه کوچ، دادن راهکار نیست، بلکه پرسیدن سوالاتی قدرتمند است که مراجع را دعوت به اکتشاف و ایجاد بینش جدید نماید.
ادامه مطلب

آماده سازی فایل آزمون عملکرد کوچینگ برای سطح MCC

آماده سازی فایل آزمون عملکرد کوچینگ برای سطح MCC
گاهی نیاز است کوچ ها فایل صوتی از جلسات کوچینگ خود تهیه نموده و آن را برای بررسی معیارهای صلاحیت کوچینگ ارائه نمایند. به عنوان مثال افرادی که می خواهند برای اعتبارنامه های ICF اقدام نمایند، در بسیاری از مسیرها لازم است فایل جلسات کوچینگ خود را برای آزمون عملکردی ICF ارسال نمایند تا در صورت قبولی اعتبارنامه آن ها از سوی ICF صادر شود. همچنین در حین آموزش گاها نیاز است افراد جلسات کوچینگ خود را ضبط نموده و برای منتور خود جهت اخذ بازخورد ارسال نمایند. مقاله زیر به نکات کلیدی برای آماداه سازی فایل صوتی جلسات کوچینگ با تمرکز ویژه بر آزمون عملکردی سطح MCC تهیه شده است.
ادامه مطلب

ارسال تجارب کوچینگ برای فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF)

ارسال تجارب کوچینگ برای فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF)
برای گرفتن اعتبارنامه های فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF) نیاز است که کوچ مدارک مبنی بر داشتن تجربه کوچینگ خود را به ICF ارائه دهد. البته نیازی به ارائه گزارش از محتوای جلسه کوچینگ با مراجع نیست. ICF به صورت دوره ای تجارب کوچینگ متقاضیان را ارزیابی می کند. این یعنی که کوچ ها باید به پیدا کردن مراجع و اخذ رضایتنامه مراجعین برای ذخیره اطلاعاتشان ادامه دهند و ساعتهای تجربه کوچینگ با مراجع خود را مستند کنند.
ادامه مطلب

کوچینک چه چیزهایی نیست؟

کوچینک چه چیزهایی نیست؟
​مفاهیم زیادی هستند که گاها به اشتباه به جای کوچینگ استفاده می شوند. برای درک بهتر مفهوم کوچینگ لازم است بدانیم که کوچینگ چه چیزهایی نیست البته خواندن مفهوم کوچینگ از دیدگاه فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF) نیز خالی از لطف نیست. کوچینگ، آموزش نیست. در جلسات آموزشی پیش فرض بر آن است که استاد دوره دارای دانشی بیش از دانشجویان است و قرار است این دانش از سوی وی به مخاطبین انتقال پیدا بکند. همچنین در جلسات آموزشی هدایت جلسه کاملا با استاد و آموزش دهنده است. علاوه بر آن موضوع آموزشی عموما بر اساس سرفصلی است از پیش تعیین شده و مشخص. اما در کوچینگ، الزاما ...
ادامه مطلب

جستجو در مقالات

​به باشگاه دانش خوش‌آمدید!

با هم بخوانیم، با هم بدانیم و با هم یادبگیریم

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش