مدل GRACE، مدلی برای بهبود روابط حرفه‌ای در محیط کار

مدل GRACE، مدلی برای بهبود روابط حرفه‌ای در محیط کار
مدل GRACE مدلی کارآمد برای مدیران و رهبران سازمانی است تا بتوانند به واسطه آن، تعاملات و ارتباطات موثر را در سازمان‌های خود ایجاد نمایند. مدل GRACE همچنین کارکرد موثری در روابط کوچینگی به خصوص در کوچینگ سازمانی دارد. این مدل از پنج بخش اصلی تشکیل شده است که در ادامه به آن اشاره شده است. یک کوچ سازمانی می تواند با استفاده از این مدل، موجبات بهبود و توسعه تعاملات سازمانی را فراهم آورد.
ادامه مطلب

مدل کوچینگ ALIFE، مدلی قدرتمند برای کوچینگ مدیران و رهبران سازمانی

مدل کوچینگ ALIFE، مدلی قدرتمند برای کوچینگ مدیران و رهبران سازمانی
مدل کوچینگ ALIFE چارچوبی است که به مدیران و رهبران در نقش کوچ و همچنین کوچ‌های رهبری کمک می‌کند تا به عنوان راهنمایی، آن‌ها را در فرایند کوچینگ یاری رساند. کوچینگ حیطه‌های متفاوتی برای فعالیت دارد، اما یکی از پرطرفدارترین این حیطه‌های، حیطه کوچینگ رهبری است. امروزه بسیاری از سازمان‌ها به اهمیت کوچینگ در سازمان پی برده اند و مفهوم کوچینگ در ادبیات مدیریت منابع انسانی نیز جایگاه خود را باز کرده است. در زیر به تشریح هر یک از اجزای مدل کوچینگ ALIFE پرداخته شده است. این مدل در بین مدل‌های کوچینگ، یکی از موثرترین مدل‌ها برای کوچ کردن رهبران است.
ادامه مطلب

معرفی مدل CLEAR و کاربرد آن در کوچینگ

معرفی مدل CLEAR و کاربرد آن در کوچینگ
مدل کوچینگ CLEAR توسط پروفسور پیتر هاوکینز (Peter Hawkins) در اوایل دهه 1980 پایه‌گذاری شد. هرچند که مدل کوچینگ CLEAR قبل از مدل محبوب GROW (در دهه 1990) اما همچنان به عنوان مدل کاربردی برای مدیران و کوچ‌ها در نظر گرفته می‌شود. مدل کوچینگ CLEAR بر اساس این دیدگاه که برای دست یافتن به حداکثر عملکرد در محل کار فقط هدایت و سازماندهی کردن اقدامات، کافی نیست عمل می‌کند. مدل CLEAR تاکید بر نیاز به کوچینگ و همراهی کارکنان برای رشد و توسعه فردی در محیط پر چالش امروزی دارد.
ادامه مطلب

معرفی مدل STEPPPA و کاربرد آن در کوچینگ

معرفی مدل STEPPPA و کاربرد آن در کوچینگ
مدل کوچینگ STEPPPA طراحی شده توسط دکتر مک‌لئود (Angus McLeod)، فرایندی است که در آن می‌توان از مفهوم و احساسات موجود در یک موقعیت یا مسئله برای اقدام مناسب در جهت رسیدن به اهداف جدید استفاده کرد. مدل کوچینگ STEPPPA در درجه اول مدلی است برای مدیریت احساسات دشواری که ممکن است در موقعیتی مشخص وجود داشته باشد. این مدل چارچوبی برای کمک به کوچ‌ها در طول جلسات کوچینگ است.
ادامه مطلب

مدل ACHIEVE و کاربرد آن در کوچینگ

مدل ACHIEVE و کاربرد آن در کوچینگ
مدل ACHIEVE یک مدل کوچینگ قدرتمند برای حل مسئله و هدف‌گذاری در محیط‌های شغلی و سازمان‌ها را ارائه می‌دهد. مدل ACHIEVE، توسعه‌ یافته مدل کوچینگ GROW  است که متفکرانی همچون آلن فاین و گراهام الکساندر آن را پایه‌گذاری کرده‌اند. کوچینگ با به‌کارگیری مدل ACHIEVE در سازمان‌ها به افزایش اعتماد به‌ نفس در کارکنان کمک کرده و همچنین آن­ها را در ارزیابی و حل مسائل سازمانی خود همراهی می‌کند. در این مقاله همراه ما باشید تا این مدل از کوچینگ را با ذکر مراحل مختلف آن برای شما بیان کنیم.
ادامه مطلب

نگاهی به سبک هدایت‌کننده و حمایت‌کننده در جلسات کوچینگ

نگاهی به سبک هدایت‌کننده و حمایت‌کننده در جلسات کوچینگ
ک کوچ با سبک هدایت ­کننده، گمان می­ کند که در یک موقعیت مشخص، دانش بیشتری دارد و بایستی از آن استفاده کند؛ بنابراین، توصیه­ ها یا راهنمایی ­های خود را ارائه می ­دهد و انتظار دارد که افراد از آن­ها پیروی کرده و آن­ها را برآورده کنند. ممکن است مراجع در تعامل با وی احساس کند که اگر به او گفته می­شود که کاری را انجام دهد یا توصیه ­ای را دریافت می­کند، موظف به انجام آن است. یک کوچ با سبک هدایت­ کنندگیِ بیشتر، دربارة ارائه ایده ­ها و تعریف اقدامات در طول جلسه کوچینگ، احساس مسئولیت می­ کند. همچنین، ممکن است تصور کند که به‌ جای کارکردن همراه با مراجع، از سطح بالاتری نسبت به او برخورد ...
ادامه مطلب

معرفی مدل کوچینگ GROW و چگونگی کاربرد آن در کوچینگ

معرفی مدل کوچینگ GROW و چگونگی کاربرد آن در کوچینگ
به ‌عنوان یک کوچ مهم‌ترین وظیفه شما همراهی افراد برای بالفعل کردن پتانسیل‌هایشان است. در واقع شما افراد را همراهی می‌کنید تا تصمیمات درست‌تری اتخاذ کنند، با اولین مانع بر سر راهشان ناامید نشوند و آن‌ها را حل کنند، به دنبال یادگیری مهارت جدید باشند و در تمام زمینه‌های زندگی پیشرفت کنند. یکی از مدل‌های مؤثر و پرکاربرد کوچینگ برای تعیین اهداف و حل مشکلات، مدل کوچینگ GROW است. در این مقاله قصد داریم به معرفی مدل کوچینگ GROW، تاریخچه، هدف و در نهایت کارکرد این مدل در کوچینگ کردن توضیح دهیم.
ادامه مطلب

جستجو در مقالات

​به باشگاه دانش خوش‌آمدید!

با هم بخوانیم، با هم بدانیم و با هم یادبگیریم

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش