کنجکاوی؛ سلاح مخفی کوچ ها و رهبران بزرگ

کنجکاوی یکی از اصول پایه و اساسی در کوچینگ محسوب می شود. بر این اساس است که فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF) نیز این ویژگی را اساس و سلاح مخفی کوچ ها و رهبران بزرگ می داند. کنجکاوی زیربنای یادگیری است. از این رو لازم است همواره این ویژگی فردی را مورد توجه قرار داده و در راستای رشد و بهبود آن تلاش کنیم. برای این منظور فرقی ندارد شما یک کوچ هستید و یا یک مدیر اجرایی، کافی است بر اساس توصیه فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF)، موارد زیر را مد نظر قرار دهید.

ترجمه: حامی طاهری

 

دوره کوچینگ

 

1. به کنجکاوی اهمیت بدهید

شما باید یاد بگیرد که دیگر به‌عنوان یک رهبر، متخصص یا فرد آگاه سوال نپرسید. بلکه، باید سوالاتتان را از روی کنجکاوی مطرح کنید

 

2. کنجکاوی را الگو قرار دهيد

هنگامی که در نقش یک رهبر کنجکاو قرار می گیرید، بدان معناست که شما از یک روش برقراری ارتباط به ‌شیوۀ سوالی استفاده می‌کنید، همانند کسی که به‌جای سطحی نگری، مسائل را عمیق تر بررسی می‌کند.

 

3. حس کنجکاوی کسانی که هدایتشان می‌کنید را برانگیخته کنید

رهبران می‌توانند ما را در برانگیخته شدن حس کنجکاویمان یاری کنند. پرسیدن سوال‌های «چه می‌شد اگر....؟» و «شما چگونه می‌توانید....؟» راه‌های خلاقانه ای برای حل یک مشکل برای ما به وجود می‌آورند.

 

4. موتور کنجکاوی را به کار بیاندازید

نویسنده و محقق، Berne Brown، دربارۀ تاثیر آگاهی از فواید کنجکاوی بر درگیر شدن در فرایند کنجکاوی تاکید می کند. ازاین رو مخاطبان خود را در این خصوص آگاه کنید تا موتور آن ها نیز بکار بیافتد

 

Reference: International Coaching Federation

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

از آخرین آموزش‌ها باخبر شوید

با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما از آخرین اخبار دوره‌ها مطلع شوید.

اینستاگرام ایمپکت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش