پادکست کوچینگ - چه کسی تبدیل به یک کوچ می‌شود؟

تهیه کننده خلاصه پادکست: مریم صالح

 

گوش دادن پادکست انگلیسی در حوزه کوچینگ به شما کمک می کند تا علاوه بر یادگیری مفاهیم کوچینگ از سرچشمه، در راستای بهبود زبان انگلیسی تخصصی خود نیز گام بردارید.

 

کوچینگ

 

یکی از سوالات رایجی که برای علاقمندان کوچینگ قبل از ورود به این مسیر مطرح می شود این است که آیا ویژگی‌های شخصیتی خاصی برای کوچ شدن مناسبند؟ چه ویژگی های شخصیتی در این مسیر حایز اهمیت هستند؟ برخی از مهم ترین ویژگی هایی که افرادی که در این مسیر گام برمیدارند دارای آن هستند را در ادامه مشاهده می کنید:

 

توانایی گوش دادن

این افراد حداقل یک بار در طول زندگی خود  این بازخورد را از دیگران دریافت کرده اند که حرف زدن با آنها راحت است، شنونده ی خوبی هستند و مردم می توانند با احساس امنیت درباره اعماق تاریک ذهن خود با آنها گفتگو کنند. توانایی گوش دادن عموما ذاتیست و آموزش می تواند آنها را نسبت به آن آگاه سازد. اگر اینگونه نبود، کوچینگ اصلا برای آنها جذاب نبود که بخواهند در مسیر آن قدم بردارند. آنها با هدف جواب دادن گوش نمی دهند. این افراد گوش کردن را ارزشمند می دانند، به زبان بدن و لحن مخاطب توجه می کنند و به دنبال معنای فراتر از کلمات می گردند. آنها نه فقط با گوش، که با مغز و بدن خود نیز گوش می دهند.

 

پرسشگری

پرسشگری در راستای روشن کردن ابعاد تاریک موضوع، اهمیت بسیاری دارد. چیزی به عنوان سوال کامل و عالی وجود ندارد. بلکه طیفی از سوالات خوب هست که کوچ می بایست بسته به موضوع و ماهیت آن از میانشان انتخاب کند. ممکن است سوالی که در یک موقعیت سوال خوبیست، در موقعیت دیگری مضر هم باشد. فردی که در راستای کوچ شدن گام بر می دارد باید قابلیت پرسشگری داشته باشد.

 

تعهد به رشد فردی

کوچ ها یک دستورالعمل ثابت را مو به مو اجرا نمی کنند، بلکه نسبت به فرآیند، ذهنی باز و آماده تغییر دارند. آنها تشنه ی رشد و یادگیری هستند. این بدین معنا نیست که کوچ‌ها انسانهای کامل و به اصطلاح الگو هستند و در قله موفقیت ایستاده اند. بلکه آنها در مسیر رشد هستند و خود را در زندگی متعهد به بهبود مستمر می دانند.

 

صداقت، اصالت و اعتبار

با آنچه که هستند در صلح هستند و سعی نمی کنند وانمود کنند که کس دیگری هستند یا تصویر غیر اصیلی از خودشان به نمایش بگذارند.

 

کوچ پذیری

کوچ ها می بایست خودشان قابل کوچ شدن باشند و در مسیر رشد و آگاهی قدم بردارند.

 

کنجکاوی

کنجکاوی باعث پرسشگری می شود و به کوچ کمک می کند که به جای تکیه بر پیش فرض ها در باره ی آنچه که واقعا در جریان است پرس و جو کند.

و در نهایت، کسی در مسیر کوچینگ گام بر می دارد که می خواهد تغییری مثبت ایجاد کرده و دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کند.

 

برای گوش دادن به پادکست به زبان انگلیسی برای تقویت مهارت انگلیسی در حوزه کوچینگ، اینجا کلیک کنید.

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

از آخرین آموزش‌ها باخبر شوید

با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما از آخرین اخبار دوره‌ها مطلع شوید.

اینستاگرام ایمپکت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش