زمانیکه مدیرتان مانعی برای پیشرفت شما است، چه کار می توانید انجام دهید؟

گاهی پیش می آید که یکی از بزرگترین چالش ها در مسیر کاری افراد، مدیرانی هستند که مانع پیشرفت افراد تحت زیر مجموعه خود می شوند. راهکارهای بسیاری در نحوه مواجهه با این افراد وجود دارد. در اینجا به راهکاری که در مجله HBR اشاره شده است، می پردازیم.

ترجمه: مریم کریمی

Reference: Harvard Business Review

 

دوره کوچینگ

 

چالش خود را انتخاب کنید

موضوعی ‌که برایتان اهمیت دارد را پیدا کنید. می‌خواهید پول بیشتری در بیاورید؟ میخواهید جایگاه شغلی بالاتری داشته باشید؟ آیا اعتبارتان مدنظرتان است؟ وقتی متوجه شوید کدام "در" را میخواهید باز کنید، راحت متوجه می‌شوید دقیقا چه کسی مانع است و چگونه؟

 

با مدیرتان صحبت کنید

با مدیرتان یک جلسه کاری دو نفره ترتیب دهید، بگویید: "تمایل دارم درباره تعدادی چالش که مربوط به مسیر کاری من است و مدتی است درگیر «نها هستم با شما صحبت کنم. ممکنه که یک زمانی بگذاریم و درباره اش صحبت کنیم؟"

در طی گفتگو، از ایشان بخواهید که انتظارات خود را واضح و روشن بیان کند. برای او موفقیت چه شکل و شمایلی دارد؟ و ایشان چگونه میخواهد اهداف شما رو پیگیری، ارزیابی و حمایت کنند؟

 

از یک فرد مورد اطمینان نظر بخواهید

همکاران، منتورها، حامیان و دوستان می‌توانند یک چشم انداز واقعی به شما بدهند. کمک می‌کنند تشخیص دهید چگونه با مدیرتان در ارتباط با شرایط موجود مواجه شوید و به شما هر گونه ضعفی که از چشم تان ممکن است دور باشد را نشان می‌دهند. آنها ممکن است بخواهند یک گفتگوی صوری با شما داشته باشند تا شما را برای مذاکرات پیش رو آماده کنند.

 

با حامیان خود در سازمان مرتبط باشید

با راهنماها و حامیان خوددر سازمان مرتبا ملاقات داشته باشید تا مطمئن شوید که آنها از دستاوردهایتان مطلع هستند. این کار کمک می‌کند آنها از شما در زمان مورد نیاز حمایت کنند

 

یک استراتژی خروج داشته باشید

استراتژی خروج برنامه ای برای ترک موقعیت فعلی تان و وارد شدن به فصل جدید است. این کار باعث می شود شما مطمئن باشید که اهداف شغلی تان برایتان واضح هستند. قدم هایی که نیاز دارید تا یک جابجایی روان (و بی دردسر) داشته باشید را مشخص کنید. اینکه چه اطلاعات، مهارت ها و منابع جدیدی نیاز دارید برای اینکه وارد کار جدیدتان شوید.

اگر مدیرتان،علیرغم تلاش هایتان باز هم مانع پیشرفت شغلی شما شود، برنامه ای برای خروج از شرکت بریزید.

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

از آخرین آموزش‌ها باخبر شوید

با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما از آخرین اخبار دوره‌ها مطلع شوید.

اینستاگرام ایمپکت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش