چگونه در حرفه کوچینگ از خودتان در برابر فرسودگی محافظت کنید

نویسنده: استیسی هاگن

ترجمه مهرک میراب زاده

 

احتمالاً شما هم این کلام را شنیده باشید که "اگر کاری را که دوست دارید انجام دهید، هرگز، حتی یک روز هم در زندگی تان کار نخواهید کرد." با اینکه این جمله احساسی خوشایند با خود دارد، حتی کوچ هایی که عاشق کارشان هستند هم می توانند اثرات کار زیاد و فرسودگی را تجربه کنند.

 

کوچ ها  اغلب افرادی همدل هستند که می خواهند به دیگران کمک کنند و خدمات شان را به دیگران ارائه کنند. به هر حال، این همان چیزی است که در ابتدا بسیاری از ما را به کوچینگ رسانده است! اما اگر کوچ ها زمان و انرژی خود را مدیریت نکنند، ممکن است خود را خسته ببینند و نتوانند به انجام کاری که دوست دارند، ادامه دهند.

 

خبر خوب این است که می توانید با تعیین حد و مرزها و ایجاد یک تمرین مراقبت از خود برای محافظت از مهم ترین منبع خود یعنی خودتان، از فرسودگی شغلی پیشگیری کنید.

 

دوره کوچینگ

 

چرا در حرفه کوچینگ باید از خودتان در برابر فرسودگی محافظت کنید؟

 

به تمام زمان و منابعی که صرف مراقبت از مراجع هایتان می کنید، فکر کنید. شما در حد توان خود به آنها خدمات ارائه می کنید. شما زمان و فضایی را به کشف و کاوش در افکار و احساسات آنها اختصاص می دهید. شما تشویق شان می کنید که در حین گذراندن فرآیند چالش برانگیز رشد، از خود مراقبت کنند. حالا به این فکر کنید که چقدر وقت برای خودتان صرف می کنید؟ 

 

زمان و انرژی شما مهم است. اینکه چگونه در جلسات کوچینگ ظاهر شوید، اهمیت دارد. بنابراین، باید از خودتان مراقب کنید و تا آنجا که در توان تان است، با بهترین خودتان در جلسات کوچینگ حاضر شوید. این بدان معناست که هر کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که تسلیم فرسودگی یا خستگی نمی شوید.

 

7 شیوه برای محافظت از خود در برابر فرسودگی شغلی در حرفه کوچینگ

 

از آنجایی که ممکن است به راحتی خود را در انتهای لیست اولویت هایتان بگذارید، مهم است که مرزبندی و مراقبت از خود را در برنامه روزانه خود قرار دهید. وقتی برنامه خود را به گونه ای تنظیم می کنید که به شما کمک می کند زمان و انرژی خود را مدیریت کنید، آن وقت می توانید آرامش داشته باشید، زیرا می دانید که از خودتان مراقبت می کنید.

 

1) مرزهای قوی تعیین کنید

آنگاه که برای زمان و وظایف خود حد و مرزی تعیین می کنید، می توانید روی چیزهای مهم تمرکز کنید و بقیه را رها کنید. انتخاب کنید چه روزها و چه زمانی مراجع می گیرید و چه تعداد مشتری را همزمان می گیرید.

 

شیوه ای برای مدیریت ارتباط های خانوادگی و دوستان در طول روز کاری که ممکن است وقفه ای در کارهایتان ایجاد کند، در نظر بگیرید. برای نه گفتن به مشتریان یا فرصت های همکاری که برای شما مناسب نیستد، برنامه ای داشته باشید.

 

2) روال مراقبت از خود را شخصی سازی کنید

 

مراقبت از خود را به زمان هایی که احساس بیماری یا فرسودگی می کنید، موکول نکنید. عادات کوچک و مراقبت از خود را در برنامه روزانه تان بگنجانید. تمرین خودمراقبتی شما می تواند شامل مدیتیشن، پیاده روی در فضای باز، یک برنامه تمرینی منظم یا زمانی باشد که به رویاپردازی اختصاص می دهید. هر فعالیتی که به شما کمک می کند تا تمرکزتان را بازیابید را در برنامه روزانه تان قرار دهید.

 

3) مراقب انرژی تان باشید

 

به عنوان یک کوچ، مسئولیت شما این است که به انرژی‌ای که به جلسات با مراجع می آورید توجه داشته باشید. تمرین خوبی است که چند دقیقه قبل از هر قرار ملاقات با خودتان چک کنید تا هر گونه انرژی منفی که ممکن است در شما نفوذ کرده باشد را پاک کنید. چند لحظه وقت گذاشتن برای نفس کشیدن و پاکسازی ذهن به شما کمک می کند تا جایی که ممکن است در لحظه حضور داشته باشید. شما (و مراجعان تان) نتایج را احساس خواهید کرد!

 

 

4) انتظارات مراجعان را مدیریت کنید

 

وقتی انتظارات خود را مطرح می کنید، اعتماد و اطمینان را در فضای خودتان با مراجع ایجاد می کنید. جزئیاتی کلیدی را در همان ابتدای رابطه کوچینگ، به مراجع هایتان بگویید، مانند اینکه در چه بازه زمانی می توانند منتظر پاسخ به ایمیل خود باشند یا اگر دیر به یک تماس برسند چه اتفاقی می افتد. به این ترتیب هرگونه سردرگمی و سوء تفاهم احتمالی در آینده را از میان برمی دارید.

 

5) برنامه کاری تان را از پیش تنظیم کنید

 

ساعات کاری خود را انتخاب کنید و تا حد امکان به آنها پایبند باشید. اگرچه چون رئیس خودتان هستید برنامه هایتان انعطاف بیشتری خواهد داشا، اما ایجاد و پایبندی به یک برنامه می تواند به شما کمک کند در مسیر خود بمانید. یک گام به پیش بروید و هر هفته مهم ترین وظایف خود را در تقویم خود برنامه ریزی کنید. وقتی برنامه خود را از قبل تنظیم می کنید، سردرگم نمی مانید که کی به چه کاری بپردازید. 

 

6) اولویت های کلیدی خود را از قبل مشخص کنید

 

زمانی را به صورت هفتگی و روزانه برای تعیین اولویت های کاری خود در نظر بگیرید. 15 تا 30 دقیقه هر صبح روز اول هفته تان را  برای برنامه ریزی هفتگی خود زمان بگذارید. هر روز اولویت های اول تان را تعریف کنید. این باعث می‌شود که حواس‌تان با چیزهای دیگر پرت نشود، چیزی که به راحتی در کسب و کار پیش می آید!

 

 

7) وقفه های استراحت را در برنامه خود قرار دهید

 

بدون استراحت، هیچ کس نمی تواند پربازده باشد. شما این را به خود و مراجع هایتان بدهکار هستید، اینکه مطمئن شوید که کاملاً استراحت کرده اید. بنابراین می توانید متمرکز و متعهد به جلسات کوچینگ خود باشید. در طول روز به خودتان استراحت دهید تا از صفحه نمایش گوشی یا دستگاه های الکترونیک فاصله بگیرید، بیرون بروید یا قبل از شروع فعالیت بعدی، چند نفس عمیق بکشید.

 

وقتی از کسب و کار کوچینگ خود در برابر فرسودگی شغلی محافظت می کنید چه اتفاقی روی می دهد؟

 

به یاد داشته باشید که مراقبت از خودتان به اندازه آنکه در خدمت مراجع هایتان باشید، مهم است. برای روزتان از قبل برنامه ریزی کنید، مرزهای روشن بگذارید، انتظارات را پیشاپیش با مراجع هایتان در میان بگذارید.اینها می توانند از شما و کسب و کار کوچینگ تان در برابر فرسودگی مراقبت کند.

 

شما مهمترین منبع در کسب و کارتان هستید و زمانی که احساس خوبی داشته باشید می توانید به عنوان یک کوچ قدرتمندتر ظاهر شوید.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

از آخرین آموزش‌ها باخبر شوید

با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما از آخرین اخبار دوره‌ها مطلع شوید.

اینستاگرام ایمپکت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش