سکوت چگونه می تواند به خدمت کوچینگ درآید؟

قدرت ناگفته‌ها؛ سکوت و کوچینگ

 

ترجمه: دکتر شروین فرهمند

منبع: جایزه جهانی کوچینگ (Coachingexcellenceawards.com)

در دنیای کوچینگ، در جایی که در غالب موارد به کلمات به عنوان ابزاری برای ایجاد تحول و تغییر نگاه میشود، ممکن است به سکوت به عنوان ابزاری در تقابل با شهود نگریسته شود. با این حال در کمال تعجب، تحت کنترل قرار دادن قدرت سکوت می تواند یکی از موثرترین راهبرد ها برای بالا بردن سطح عملکرد کوچینگی شما باشد.

 

سکوت به سادگی مترادف با نبود سرو صدا نیست بلکه فضایی است بسیار قدرتمند برای تامل (Reflection)، کشف (Discovery) و ایجاد ارتباط عمیق تر. سکوت وجهی بسیار مهم از مهارت های از سبک حمایت کننده در مدل تعالی کوچ می باشد.

 

دوره کوچینگ
سکوت در فرایند کوچینگ

 

در اینجا علل این مساله که چرا پذیرفتن سکوت در جلسات شما می تواند یک تغییردهنده مهم روند بازی بین شما و مراجع باشد، آورده شده است:

  1. رمزگشایی خرد درونی

فرایند کوچینگ چیزی جز توانمند نمودن مراجعان برای یافتن راه حل های خودشان نیست. با اجازه دادن برای سکوتی آرامش بخش بعد از طرح یک سوال یا طرح موضوعی که مراجع را به چالش واداشته است، به مراجعان فضایی می دهید تا در تفکراتشان کنکاشی عمیق تر نمایند و تلنگری به خرد درونی آنها وارد می کنید. این روند می تواند منجر به احاطه آنها بر راه حل هایشان شده، تقویت هرچه بیشتر انگیزه و مسوولیت پذیری در آنها ممکن نماید.

  1. گوش دادن فعال در عمل

سکوت به شما اجازه می دهد تا به راست گوش فرا دهید نه اینکه فقط بشنوید. به سرنخ های غیر کلامی مراجع –تغییرات در چهره، وضعیت بدن و مردد شدن ها- توجه کنید چرا که می توانند بیش از کلمات به تنهایی، واقعیت ها را آشکار نمایند. این گوش دادن عمیق تر اعتماد را تقویت کرده، فضایی امن برای مراجع فراهم می آورد تا نقاط اسیب پذیر خود را جستجو نماید.

  1. پردازش احساسات

مکالمات سخت و مشکل و عبور از موانع احساسی اغلب نیازمند فضایی برای پردازش هستند. سکوت به مراجع شما اجازه می دهد تا احساساتش را بدون احساس تحت فشار بودن رهگیری نماید تا بتواند بخش های خالی کلامی را با بهترین عبارات تکمیل نماید. این فرآیند می تواند منجر به ابرازی موثق از احساسات و درکی شفاف تر از علل زمینه ای احساسات شود.

  1. دانه های خود کاوشگری را کشت دهید

در غالب موارد تاثیرگذارترین لحظات کوچینگ در هنگام سکوت اتفاق می افتد. سکوت فضایی برای کاوش درونی فراهم می آورد، جاییکه مراجعان می توانند بین نقاط منقطع تفکرات، احساسات و تجربیات خودشان ارتباطی برقرار کنند. این فرایند خود کاوشگری می تواند منجر به نگرش هایی عمیق شده، تغییراتی شگرف در ادراک فرد ایجاد نماید.

در هنر سکوت در کوچینگ، استاد شوید

از آنجاییکه سکوت قدرتمند است، استفاده کارآمد از آن نیازمند تعمدی بودن بکار گرفتن آن است. در اینجا برخی نکات مهم آورده شده است:

 

  • با سکوت راحت باشید: هیچ وقت احساس نکنید که تحت فشار هستید تا زمان های خالی مکالمه را با صحبت های غیر ضروری پر کنید
  • ارتباط چشمی و وضعیت بدنی حمایت کننده خود را حفظ کنید: این مهم حضور شما را به مراجع منتقل می کند و آنها را تشویق می کند تا هر زمان که آماده بودند، با شما همکاری نمایند
  • از سوالات باز استفاده نمایید: این گونه سوالات منجر می شود تا مراجع به جای اینکه به پاسخ های ساده "بله" یا "خیر" بسنده نماید، به کاوش هر چه عمیق تر خود بپردازد
  • به فرایند اعتماد کنید: از سکوت طولانی مدت، نهراسید. به مراجعان تان زمان و فضایی را بدهید که آنها برای پردازش و پاسخ متفکرانه نیاز دارند 

 

با تلفیق سکوت راهبردی با فرایند جلسات کوچینگ، شما قادر خواهید بود تا تجربه ای متحول کننده تر برای مراجعانتان فراهم آوردید. به یاد داشته باشید، سکوت به معنی نبودن یا قطع ارتباط با مراجع نیست. سکوت ابزاری است قدرتمند برای پرورش خود کاوشگری، تقویت ارتباطی عمیق تر و ایجاد تغیراتی پایدار

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

از آخرین آموزش‌ها باخبر شوید

با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما از آخرین اخبار دوره‌ها مطلع شوید.

اینستاگرام ایمپکت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش