چرخه های معیوب کار ناشی از نبود مهارت های کوچینگ

ترجمه: مریم کریمی

منبع: کتاب عادت‌های کوچینگ

 

یادگیری مهارت‌های کوچینگ باعث می‌شود که شما به عنوان مدیر کمتر کار کنید و تاثیر بیشتری بگذارید. وقتی شما یک عادت کوچینگی را در خودتان پرورش می دهید، خیلی راحت می توانید از سه چرخه معیوب که فضای کاری را سمی می‌کنند، باعث ایجاد وابستگی بیش از حد، خستگی و گسستگی در فضای کار ما می‌شوند، رها شوید.

 

کوچینگ

 

چرخه #1 : وابستگی بیش از حد ایجاد کردن

شما ممکن است متوجه شوید که عضوی از یک گروه با وابستگی بسیار زیاد هستید. این موضوع یک بدشانسی دو جانبه است. اول، اینکه شما افرادتان را جوری تربیت کرده‌اید که به حد افراطی متکی به شما باشند، که باعث ناتوانی افرادتان و ناراحتی شما می‌شود.  و دیگر اینکه به عنوان پاداشی ناخواسته، چون در ایجاد این فضای وابستگی خیلی موفق بوده اید، حالا حجم کاری زیادی برای انجام دارید. حتی ممکن است به یک گلوگاه در تیم تبدیل شوید. باعث می‌شوید همه افراد قدرت حرکت و انگیزه شان را از دست بدهند. هر چه بیشتر به افرادتان کمک کنید، به نظر میرسد آن‌ها بیش تر به کمک شما نیاز خواهند داشت. آن‌ها هر چه بیشتر به کمک شما نیاز داشته باشند، شما زمان بیشتری را باید صرف کمک به آنها کنید.

چالش چرخه معیوب 1: گاهی مدیران به گونه‌‌ای با کارکنان خود تعامل می کنند که باعث وابستگی بیش از اندازه به مدیر و عدم توانمندسازی پرسنل می‌‌شود. این وابستگی ناشی از ناتوانی، به زودی مدیر را به یک گلوگاه تبدیل می‌کند.

راهکار: ایجاد عادت کوچینگی به تیم شما کمک می‌کند با افزایش میزان خود مختاری و حس توانمندی، توانمندتر شده و از وابستگی آن‌ها به حضور شما کاسته شود. آن‌ها کارها را با استقلال بیشتری بر عهده گرفته و بیش حس کفایت می‌کنند.

 

چرخه#2 : از پا افتادن

اگر از چرخه شماره 1 خارج نشوید، حتی ممکن است شما به خاطر حجم کاری که دارید، از پا در بیایید. اینکه تمام ترفند‌های سود‌دهی را بلد باشید مهم نیست، (اصطلاحا) هر چه عمیق تر چاله را بکنید، دنیا سریعتر سیلاب را روانه (چاله شما) می کند. وقتی به خاطر افزایش اولویت‌هایتان به هر طرف کشیده می‌شوید، با صدای بی امان دینگ دینگ ایمیل جدید حواستان پرت می‌شود و از یک جلسه به جلسه ی بعدی می‌روید، به زودی تمرکزتان را از دست خواهید داد. هر چه بیش تر تمرکزتان را از دست بدهید، بیش تر حس می کنید که از پا افتاده‌اید. هر چه بیش تر حس کنید از پا افتاده اید، بیشتر تمرکزتان را از دست می دهید. و این چرخه مانند گوله‌برفی است که به زودی به بهمن تبدیل خواهد شد.

چالش چرخه معیوب 2: حجم کاری ناشی از چرخه معیوب 1، باعث می‌شود حجم کاری مدیر زیاد شود. حجم کاری زیاد تمرکز و کیفیت را کاهش می‌دهد. کاهش تمرکز، افزایش حجم کاری را به دنبال می‌آورد. این چرخه تا زمانیکه مدیر را از پا درآورد ادامه خواهد یافت.

راهکار: ایجاد عادت کوچینگی به شما کمک می کند تمرکزتان را دوباره به دست آورید، تا شما و تیمتان بتوانید کاری را بکنید که تاثیر واقعی دارد و در نتیجه شما می توانید زمان، انرژی و منابعتان را به سمتی هدایت کنید که قادر باشید چالش هایی را حل کنید که تفاوتی ایجاد می‌کند.

 

چرخه#3 : فاصله گرفتن

در نهایت، ممکن است از (انجام) کاری که اهمیت دارد، فاصله بگیرید. یک قاعده‌ی مهم در خصوص کار وجود دارد و آن این است که تنها انجام کار کافی نیست و کاری که انجام می‌شود باید برای فرد معنا داشته باشد.

 

شما باید به آدم ها کمک کنید کارهایی را که موثر است و برایشان معنا دارد را بیشتر انجام دهند. هر چه بیشتر کارهایی کنیم که هدف خاصی ندارند، باعث می‌شود احساس بیهودگی بیشتری کرده، انگیزه کمتری داشته باشیم و کمتر درگیر کاری که انجام می‌دهیم، شویم. هر چه کمتر درگیر موضوع باشیم، احتمال کمتری دارد که ما کارهای خارق العاده را پیدا کنیم و بسازیم.

چالش چرخه معیوب 3: اگر کاری که انجام می‌دهیم برایمان معنا و اهمیت مشخصی نداشته باشد، بی‌انگیزه شده و درگیری کمتری نسبت به آن خواهیم داشت. همین موضوع باعث می‌شود نتوانیم پتانسیل‌های خود را در کار بالفعل کنیم و کار برایمان بی معناتر می‌شود.

راهکار: ایجاد عادت کوچینگی به شما و تیم تان کمک می کند که دوباره به کاری بپردازید که نه تنها موثر است، بلکه معنی دارد. کوچینگ می تواند سوختی باشد برای شجاعت قدم گذاشتن به خارج از فضای راحت و آشنا. می تواند به افراد کمک کند که از تجربیاتشان بیاموزند و به معنای واقعی کلمه می تواند کمک کند پتانسییل فرد محقق شود.

 

بنابراین شما به عنوان یک مدیر در مقابل موقعیتی سخت با حجم کاری بسیار زیاد و تمایل به استعفا هستید. ساختن عادت کوچینگی راهی است که باعث پیشرفت چشمگیری در مسیری بهتر در کارراهه شغلی شما خواهد شد.

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

از آخرین آموزش‌ها باخبر شوید

با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما از آخرین اخبار دوره‌ها مطلع شوید.

اینستاگرام ایمپکت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش