دستاوردهای کوچینگ برای مراجع

سوالی مهمی که ممکن است در خصوص کوچینگ مطرح شود این است که فرایند کوچینگ چه دستاوردی می تواند برای مراجعین داشته باشد؟ به عبارت دیگر مراجعان در جلسات کوچینگ به دنبال چه هستند؟

 

کوچینگ

 

با نگاهی عمیق تر بر تعریف کوچینگ، می توانیم خواسته ها و دلایل رجوع مراجعان را در دو گروه اصلی دسته بندی کنیم. بر اساس نظر Whitworth و همکارانش (2007) هسته کوچینگ حول محور دو عبارت Fulfillment و Balance می گردد. به بیانی دیگر می توان خواسته ها، انتظارات و دستاوردهای جلسه کوچینگ را در "تحقق خواسته ها" و "ایجاد تعادل" جستجو کرد. 

 

گرچه عبارت "تحقق خواسته ها" ترجمه مناسبی برای واژه Fulfillment نیست اما به ناچار تا زمان یافتن واژه ای مناسب تر از این عبارت استفاده می کنیم. بسیاری از مراجعان در جلسات اولیه کوچینگ خود به دنبال تحقق خواسته هایی نظیر ارتقاء سطح مالی، یافتن شغلی مناسب، مهاجرت، پیروزی در رقابت، کسب پروژه، ازدواج و بسیاری از اهداف این چنینی هستند که عموما مفهوم موفقیت را در ذهن آن ها تبیین می کند. اما در طول فرایند کوچینگ، این خواسته ها جنس عمیق تری را به خود می گیرند. مراجع می آموزد که حس رضایت پایدار، عمق بیشتری را می طلبد. ماندن در اهداف سطحی برای مراجع ارزش پایدار و حس رضایت مستمر ایجاد نمی کند. مراجعان نیاز دارند در طول جلسات کوچینگ خود، به ارزش های بنیادین خود و معنا و فلسفه زندگی خود دست یابند تا حس رضایت ماندگارتری را داشته باشند. فرایند کوچینگ به مراجعان کمک می کند تا با همراستا شدن با ماموریت زندگی خود، قلب و روح خود را تغدیه کنند. پس بنابراین یکی از دستاوردهای کوچینگ برای مراجعین حرکت در مسیر تحقق اهداف زندگی و رشد فردی در این مسیر است.

 

 

 

اما گروه دیگر خواسته های مراجعین حول محور ایجاد تعادل در زندگی است. فردی را تصور کنید که اگرچه روابط خانوادگیش برایش از اهمیت بالایی برخوردار است اما ساعات زیادی را در بعد شغلی خود می گدراند. یا فرد موفیق در حیطه کاری که از عدم سلامت جسمی می رنجد. چنین نمونه هایی، مراجعینی را به نمایش می گذارد که از عدم وجود تعادل در زندگی خود رنج می برند و دلیل مراجعه آن ها به کوچ نیز همین موضوع است. بنابراین دستاورد دیگری که می توان از فرایند کوچینگ انتظار داشت ایجاد یکپارچگی و برقراری تعادل در ابعاد گوناگون زندگی مانند دوستان، تحصیلات، خانواده، شغل، استقلال مالی و سایر موارد مرتبط با ارزش مراجع است. 

 

به عنوان یک جمع بندی، فرایند کوچینگ می تواند ایجاد رضایت درونی را برای مراجع از طریق درک و حرکت در چارچوب فلسفه زندگی خود (Fulfillment) در حین یکپارچگی ناشی از تعادل در ابعاد زندگی (Balance) است.

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

از آخرین آموزش‌ها باخبر شوید

با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما از آخرین اخبار دوره‌ها مطلع شوید.

اینستاگرام ایمپکت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش