آشنایی با حرفه کوچینگ مدیران اجرایی

آشنایی با حرفه کوچینگ مدیران اجرایی
کوچ مدیران اجرایی (Executive Coach) شاخه ای از حرفه کوچینگ است که رهبران سازمان را در مسیر توسعه مهارت‌ها، افزایش اثربخشی و تحقق اهداف همراهی می‌کند. در واقع یک کوچ مدیران اجرایی با مدیران ارشد سازمان در خصوص مسایلی نظیر مهارت‌های رهبری، ارتباطات سازمانی، حل تعارض، مدیریت زمان، برنامه‌ریزی و تحقق اهداف استراتژیک همراه می شود. در این حرفه کوچ به توانمندسازی مدیران ارشد، توسعه مهارت‌ها و باورهای جدید برای تحقق اهداف و تبدیل شدن به رهبری اثربخش‌تر می‌پردازد. در ادامه به اختصار نگاهی داریم به حرفه کوچینگ مدیران اجرایی با مدیران ارشد.
ادامه مطلب

چرا کوچینگ در دوران بحران رونق پیدا می کند؟

چرا کوچینگ در دوران بحران رونق پیدا می کند؟
"چرا کوچینگ در دوران بحران رونق پیدا می کند؟" عنوان رویدادی است که در تاریخ 24 بهمن ماه 1401 در شرایطی که بسیاری از کشورهای دنیا به واسطه جنگ روسیه و اوکراین دچار مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شدند و همچنین شرایط اعتراضی در ایران، برگزار شده است.
ادامه مطلب

کوچ ها عموما در چه حیطه هایی فعالیت می کنند؟

کوچ ها عموما در چه حیطه هایی فعالیت می کنند؟
یکی از دغدغه کوچ ها انتخاب حیطه تخصصی است که می خواهند در آن فعالیت نمایند. شناختن حیطه های تخصصی متدوال و محبوب کمک می کند تا تصمیم گیری کوچ های تازه کار برای ورود به بازار راحت تر انجام شود. البته باید این موضوع مهم در نظر گرفته شود که این لیست تنها بخش ناچیزی از حیطه های فعالیتی کوچ ها است. به عنوان مثال یک نفر می تواند فقط کوچ دندانیزشکان باشد. بنابراین حاطه های کوچینگ می تواند به تعداد تخصص افراد باشد. لیست تهیه شده از مطالعات زیر استخراج شده است.
ادامه مطلب

تفاوت کوچینگ با سایر حرفه های مشابه مانند روان درمانی

تفاوت کوچینگ با سایر حرفه های مشابه مانند روان درمانی
کوچینگ حرفه ایست که بر هدف‌گذاری، تولید خروجی و مدیریت تغییرات فردی تمرکز دارد. گاهی بررسی تفاوت کوچینگ با سایر حرفه‌های حمایتی فردی و سازمانی، کمک به درک بهتر کوچینگ می کند.
ادامه مطلب

غیر روانشناسان تاثیرگذار بر علم روانشناسی

غیر روانشناسان تاثیرگذار بر علم روانشناسی
دوران این دیدگاه که دانشی معین مانند روانشناسی تنها در اختیار افرادی خاص از جامعه است و دیگران اجازه بکارگیری آن را ندارند، قرن‌هاست که گذشته است. بر اساس دیدگاه سیستمی، دانشی که تعامل با سایر دانش ها نداشته باشد، محکوم به فنا و نابودی است. چنین نگرش‌های فرسوده در دنیای امروزی جایگاهی ندارند. در زیر لیست افرادی را مرور می کنیم که به شکوفایی دانش روانشناسی کمک کردند.  ویلیام جیمز (William James) زیگموند فروید (Sigmund Freud) ژان پیاژه (Jean Piaget) اف. بی. اسکینر (B. F. Skinner) ایوان پاولوف (Ivan Pavlov) ریموند کتل (Raymond B. Cattell)
ادامه مطلب

مدل ACHIEVE و کاربرد آن در کوچینگ

مدل ACHIEVE و کاربرد آن در کوچینگ
مدل ACHIEVE یک مدل کوچینگ قدرتمند برای حل مسئله و هدف‌گذاری در محیط‌های شغلی و سازمان‌ها را ارائه می‌دهد. مدل ACHIEVE، توسعه‌ یافته مدل کوچینگ GROW  است که متفکرانی همچون آلن فاین و گراهام الکساندر آن را پایه‌گذاری کرده‌اند. کوچینگ با به‌کارگیری مدل ACHIEVE در سازمان‌ها به افزایش اعتماد به‌ نفس در کارکنان کمک کرده و همچنین آن­ها را در ارزیابی و حل مسائل سازمانی خود همراهی می‌کند. در این مقاله همراه ما باشید تا این مدل از کوچینگ را با ذکر مراحل مختلف آن برای شما بیان کنیم.
ادامه مطلب

جستجو در مقالات

​به باشگاه دانش خوش‌آمدید!

با هم بخوانیم، با هم بدانیم و با هم یادبگیریم

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش