کوچ ها عموما در چه حیطه هایی فعالیت می کنند؟

کوچینگ

 

یکی از دغدغه کوچ ها انتخاب حیطه تخصصی است که می خواهند در آن فعالیت نمایند. شناختن حیطه های تخصصی متدوال و محبوب کمک می کند تا تصمیم گیری کوچ های تازه کار برای ورود به بازار راحت تر انجام شود. البته باید این موضوع مهم در نظر گرفته شود که این لیست تنها بخش ناچیزی از حیطه های فعالیتی کوچ ها است. به عنوان مثال یک نفر می تواند فقط کوچ دندانیزشکان باشد. بنابراین حاطه های کوچینگ می تواند به تعداد تخصص افراد باشد. لیست تهیه شده از مطالعات زیر استخراج شده است.

 

Reference: Stern, 2004, Executive Coaching: a working definition

کوچ زندگی

تمرکز اصلی این حیطه بر روی اهداف، افکار، احساسات و اقدامات شخصی فرد در زندگی است و اینکه او چطور می تواند زندگیش را برای اثربخشی و رضایت بیشتر، تغییر دهد.

کوچ کارراهه شغلی

تمرکز اصلی این حیطه بر اهداف کوتاه مدت و بلند مدت افراد است. این شاخه به افراد کمک می کند تا در ارتباط با جهت‌گیری شغلی خود تصمیم بگیرند. همچنین تغییرات لازم در دوره‌های کوتاه مدت، میان مدت مدت و بلند مدت خود را مشخص نموده و به سمت آن حرکت کنند.

کوچ عملکرد

این حطیه بر روی پتانسیل، نیازمندی های شغلی، کاستی ‌ها و موانع عملکردی مربوط به کارکنان تمرکز می کند. این حطیه کمک می کند تا شکاف عملکردی فرد پر شده و شغل به گونه ای طراحی شود که عملکرد افراد را بهینه سازد.

کوچ رهبران تازه استخدام

تمرکز این حطیه کمک به مدیران و رهبرانی است که به تازگی در پست جدید خود قرار گرفته اند تا به خوبی در فرایندها و رویه‌های جاری سازمان جا گرفته و تعاملات و عملکرد بهینه ای را در ارتباط با سازمان، همکاران و تیم خود رقم بزنند.

کوچ روابط

این حطیه بر روی روابط بین فردی مشخصی (مانند رابطه والد-فرزندی، زوجین و غیره) تمرکز دارد و هدف آن ایجاد تغییر برای بهره‌وری و رضایت بیشتر در رابطه است.

کوچ توسعه‌ای

این حطیه به کارکنان با پتانسیل کمک می کند تا مهارت‌های لازم را برای گرفتن نقش‌ها و مسئولیت‌های جدید بدست بیاورند.

کوچ رفتاری

به دنبال اصلاح رفتار یا عادتی خاص است (مانند ریسک‌گریزی، عدم اقتدار و ...) و یا حتی ایجاد رفتار و یا عادتی جدید تا به افراد کمک کند تا در نقش فعلی و یا آتی خود اثربخش‌تر ظاهر شوند.

کوچ رهبری

این حطیه به مدیران و رهبران سازمانی کمک می کند تا مهارت‌ و پتانسیل‌های رهبری خود را توسعه دهند و به شیوه‌ای اثربخش تر هدایت سازمان را برعهده بگیرند.

 

 

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

از آخرین آموزش‌ها باخبر شوید

با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما از آخرین اخبار دوره‌ها مطلع شوید.

اینستاگرام ایمپکت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش