فرایند شکایت از کوچ های مورد تایید فدراسیون بین المللی کوچینگ

کوچینگ

 

فدراسیون بین المللی کوچینگ یک فروم از جمعی از متخصصان ایجاد کرده است تا به شکایت های مربوط به نقض کدهای اخلاقی توسط کوچ های دارای اعتبارنامه از ICF رسیدگی کند. فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF) می خواهد از این طریق اطمینان حاصل نماید که کوچ های دارای اعتبارنامه این سازمان به محدوده فعالیت کوچینگ آگاه بوده، استانداردهای لازم را حفظ می کنند و به هیچ عنوان الزامات اخلاقی حرفه ای را نقض نمی کنند.

بنابراین اگر شما شکایتی نسبت به اعضا و یا کوچ های دارای اعتبارنامه از سوی فدراسیون دارید، از شما دعوت می شود که نسبت به ثبت این شکایت اقدام کنید. جهت دسترسی به لینک مربوطه برای ثبت شکایت در سایت ICF، اینجا کلیک کنید. در نظر داشته باشید که مطالب سایت مذکور به زبان انگلیسی می‌باشد.

در فرایند رسیدگی به شکایت، چهار فعالیت اصلی می بایست انجام شود:

  1. تکمیل درخت تصمیم گیری
  2. تکمیل فرم مرور اولیه شکایت
  3. بررسی شکایت
  4. بررسی نهایی شکایت

برای مطالعه و اشراف بیشتر به فرایند ارزیابی اینجا کلیک کنید تا به فایل انگلیسی زبان در سایت ICF متصل شوید.

اولین گام برای پیشبرد شکایت، تکمیل فرم درخت تصمیم‌گیری است. این درخت با مجموعه ای از سوالات اولیه اطمینان حاصل می کند که آیا مسئله مورد نظر شما قابل طرح در فدراسیون بین المللی کوچینگ است یا خیر؟ از آنجه که این مرحله بسیار اهمیت دارد در این پست به آن می پردازیم. در نظر داشته باشید که فدراسیون در قبال بررسی شکایات مربوط به کوچ هایی که عضو این سازمان نیستند و یا اعتبارنامه از سوی این سازمان ندارند، نیست.

سوالات مربوط به درخت تصمیم گیری عبارتند از:

آیا شکایت مربوط به مسائل کسب و کاری است؟
اگر موضوع شکایت به تعامل کسب و کاری مراجع و کوچ بازگردد و ارتباطی به نقض اخلاق حرفه ای نداشته باشد، طبعا از حیطه فعالیت فدراسیون خارج است. فدراسیون صرفا به موضوعات نقض کدهای اخلاق حرفه ای از سوی کوچ ها می پردازد.

آیا فرایند قانونی بین شما و کوچ در حال حاضر در جریان است؟

در صورتیکه روند قانونی در کشور مقصد در حال پیگیری است، تا انتهای رسیدگی به پرونده، نیازی به ثبت شکایت در فدراسیون نیست.

آیا قبلا برای حل مشکل با کوچ خود صحبت کردید؟ آیا مشکل حل شده است؟

فدراسیون توصیه می کند که ترجیحا ارتباط بین کوچ و کلاینت در رفع مشکل انجام شود. جنانچه مشکل فایل حل و فصل از طریق تعامل نبود، در آن هنگام می توان نسبت به ثبت آن اقدام نمود.

آیا مسئله پیش آمده ناشی از رعایت نکردن اصول اخلاقی ICF است؟

در زمان تکمیل شکایت، لازم است به کدهای خلاقی نقض شده اساره شود. لطفا حتما نسبت به مطالعه کدهای اخلاقی حرفه ای در زمان استفاده از خدمات کوچینگ اقدام کنید. ایین کدها در وبلاگ آکادمی کوچینگ ایمپکت ترجمه شده و در دسترس هستند.

آیا شواهدی برای پشتیبانی از صحبت های خود دارد؟

در نظر داشته باشید که کلام شفاهی در هیچ دادگاهی قابل استناد نیست. بنابراین لازم است برای ادعای خود مدرک و شواهد داشته باشید تا با قوت بیشتری بتوان از آن دفاع کرد.

در نظر داشته باشید از رویداد مسئله مورد شکایت، بیش از یکسال نباید گذشته باشد. 

مکانیزم ایجاد شده برای رسیدگی به شکایات به فدراسیون بین المللی کوچینگ، کوچ های دارای اعتبارنامه و گیرندگان خدمات کوچینگ کمک می کند تا فضایی ایمن و قابل اعتماد را تجربه کنند. فضایی که لازمه رشد و یادگیری است.

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

از آخرین آموزش‌ها باخبر شوید

با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما از آخرین اخبار دوره‌ها مطلع شوید.

اینستاگرام ایمپکت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش