نیازهای کودکان برای رشد روانی سالم کدامند؟

یکی از حیطه های پر مخاطب در کوچینگ، کوچینگ والدین است. دلایل زیادی در خصوص اینکه چرا کودکان و نوجوانان به کوچ نیاز دارند، وجود دارد که ما در اینجا به آن نمی پردازیم. یک کوچ والدین و یا والدین، نیازدارند که درک مناسبی نسبت به نیازهای کودکان داشته باشند. لازم نیست برای رشد سالم کودکان، محیط دوران کودکی بری از عیب و نقص باشد، بلکه باید به اندازه کافی خوب باشد. برای این منظور کافی است والدین و کوچ‌های والدین، نیازهای اساسی را مدنظر قرار دهند تا ریسک ایجاد الگوهای ذهنی ناکارآمد و مخرب را در کودکان، کمینه کنند. مهترین نیازهای کودکان که می‌بایست توجه ویژه ای به آن شود، به شرح زیر است:

 

دوره کوچینگ

 

  1. امنیت بنیادین

یکی از اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین نیازهای کودکان است. تهدید به رها شدن و یا بدرفتاری جسمی، جنسی و یا عاطفی با کودک می تواند آسیب‌های جدی به این نیاز وارد نماید. کودک نیاز دارد تا امنیت و قابل اعتماد بودن محیطی که در آن زندگی می کند را حس کند. تامین احساس امنیت برای نوزادان و کودکان از نان شب واجب‌تر است.

 

  1. ارتباط سالم با دیگران

کودکان نیاز به عشق، توجه، همدلی، درک و راهنمایی دارند. این موارد ارکان نیاز به ارتباط سالم با دیگران در کودکان هستند. بنابراین کودکان ممکن است سه نوع محرومیت را در این خصوص تجربه کنند: محرومیت از محبت، محرومیت از همدلی و محرومیت از راهنمایی.

 

  1. خودمختاری

خودمختاری توانایی جداشدن از والدین و عملکرد مستقلانه است. ممکن است والدین جلوی استقلال طلبی را گرفته و در عوض کودک را به سمت وابستگی و دنباله‌روی تشویق کنند. همچنین گاهی با سلطه‌طلبی و عیب‌جویی‌هایی مداوم، فرصت رشد و مهارت‌یابی را از کودکان می‌گیرند.

 

  1. عزت نفس

عزت نفس همان احساس ارزشمندی درباره زندگی شخصی، اجتماعی و شغلی است. اگر کودک از سوی خانواده، دوستان و یا محیط مدرسه مورد عشق و احترام قرار گرفته باشد، عزت نفس سالمی در او تقویت می شود. تجربه دوست‌داشتنی نبودن، عزت نفس کودک را تحت‌الشعاع قرار می دهد.

 

  1. خودابرازگری

خودابرازگری یعنی آزادی در بیان نیازها، احساس‌ها (از جمله خشم) و سایر تمایلات طبیعی. کسی می تواند به خود ابرازگری برسد که به این باور رسیده باشد که نیازهایش به اندازه دیگران مهم است. کودکان نیاز دارند که تفکر و احساسات آن‌ها به رسمیت شناخته شود تا رشد سالمی به ویژه در برقراری ارتباط با دیگران داشته باشند.

 

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

از آخرین آموزش‌ها باخبر شوید

با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما از آخرین اخبار دوره‌ها مطلع شوید.

اینستاگرام ایمپکت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش