آشنایی با حرفه کوچینگ مالی

کوچ مالی کیست و چگونه ارزش‌آفرینی می‌کند؟

 

 

در کنار تخصص های فراوانی که کوچینگ دارد، مانند کوچینگ مدیران اجرایی، کوچینگ نوجوانان، کوچینگ مسیر شغلی و غیره، یکی از جذاب ترین تخصص‌ها کوچینگ مالی است. کوچ مالی حوزه تخصصی کوچینگ است که تمرکز آن بر روی یاری‌رساندن به مراجعان برای مدیریت مالی و تحقق اهداف مالیشان می‌باشد. با توجه به اینکه افراد بسیاری هستند که مشکلات جدی برای پوشش هزینه های ماهیانه خود دارند، کوچ مالی می تواند رویکرد فردی و ساختاردهی شده برای برنامه‌ریزی مالی مراجع خود ایجاد کند. کوچ‌های مالی مراجعان خود را در مسیر ایجاد درک مناسبی نسب وضعیت مالی، اولویت‌بندی اهداف و ایجاد برنامه برای تحقق آن اهداف همراهی می کنند. عموما در جلسات کوچینگ مالی به مفاهیمی نظیر بودجه‌یندی، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری، مدیریت بدهی و استقلال مالی پرداخته می‌شود. یک کوچ مالی با همراهی مراجعان خود می تواند علاوه بر بهبود سوال مالی مراجع، زمینه را امنیت مالی بلند مدت و کاهش استرس و اضطراب‌های مالی او فراهم آورد.

 

آموزش کوچینگ
کوچینگ مالی و چگونگی ارزش آفرینی این حرفه

 

در چارچوب نکات زیر بیشتر با این حرفه آشنا می شویم:
 

  • کوچ مالی یک انشعاب از حرفه کوچینگ است که تمرکز آن بر روی همراهی مراجعان برای مدیریت مالی و تحقق اهداف مالی است.
  • بر اساس گزارش دفتر حفاظت مالی مصرف‌کنندگان آمریکا، 43 درصد از افراد بزرگسال این کشور مشکلات جدی در پرداخت مخارج ماهیانه خود دارند. طبعا این آمار در کشورهای کمتر توسعه یافته، چشم‌گیرتر است.
  • یک کوچ مالی مراجعان خود را برای تعیین و اولویت‌بندی اهداف مالی، بودجه‌بندی و تهیه برنامه‌ای برای مدیریت مالی همراهی می کند
  • براساس گزارش سازمان ملی آموزش‌دهندگان مالی آمریکا، تنها 24 درصد از نسل جدید سواد اولیه مالی را دارند. این موضوع نشان دهنده نیاز پیش‌روی جوامع به این حوزه کوچینگ است.
  • کوچ‌های مالی عموما پیرامون مفاهیمی نظیر بودجه‌بندی، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری، مدیریت بدهی، مدیریت نقدینگی و برنامه‌ریزی مالی با مراجعان خود تعامل دارند.
  • براساس مطالعه انجام شده از سوی انجمن روانشناسی آمریکا، پول یکی از مهمترین دلایل استرس در بین آمریکایی‌هاست. در واقع 72 درصد افراد بزرگسال احساس استرس نسبت به پول دارند.
  • کوچ‌های مالی می توانند به کاهش استرس مالی مراجعان خود از طریق تدوین برنامه مالی اثربخش کمک کنند.
  • براساس تحقیقات سازمان ملی آموزش‌دهندگان مالی آمریکا، افرادی که با کوچ مالی ارتباط دارند، احساس اعتماد به نفس بیشتری در ارتباط با دانش و مهارت مالی دارند.
  • بر اساس پژوهش Northwestern Mutual، درصد قابل توجهی از افراد ذخیره لازم برای سپری کردن دوران بازنشستگی را ندارند. کوچ مالی می تواند نقش بسزایی در برنامه‌ریزی مالی دوران بازنشستگی ایفا کند.

 

این موارد تنها برخی از محدوده فعالیتی یک کوچ مالی است. با توجه به روندهای رو به رشد آتی به نظر می‌رسد این حیطه از فعالیت، آینده ای درخشان خواهد داشت.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

از آخرین آموزش‌ها باخبر شوید

با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما از آخرین اخبار دوره‌ها مطلع شوید.

اینستاگرام ایمپکت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش