نگاهی بر چشم انداز حرفه کوچینگ

مروری بر آینده حرفه کوچینگ

 

در این پست، که در اواسط سال 2023 نگارش شده است، در نظر داریم تا نگاه کوتاهی به آینده و چشم انداز حرفه کوچینگ داشته باشیم. بدین منظور مروری بر نکات کلیدی که در پژوهش های بین المللی در خصوص صنعت کوچینک مطرح شده است، خواهیم داشت.

 

آموزش کوچینگ
آینده حرفه کوچینگ

 

  • بر اساس پیشبینی های انجام شده صنعت کوچینگ در سالهای آینده به رشد خود ادامه خواهد داد و انتظار می رود حجم این بازار در سال 2026 به 20 میلیارد دلار برسد. البته با توجه به اینکه اطلاعات مالی برخی از کشورها مانند ایران شفاف نیست، احتمالا حجم بازار به بیشتر از میزان پیش بینی شده نیز برسد.
  • شیوع بیماری کرونا منجر به شتاب بخشیدن به توسعه رویکرد کوچینگ آنلاین شده است و امروزه بسیاری از جلسات کوچینگ در بستر پلتفرم‌های آنلاین برگزار می شوند. انتظار می رود این روند در سال های آتی ادامه دار باشد.
  • در بازارهای نوظهور مانند چین و هند با رشد طبقات متوسط، مواردی مانند توسعه شخصی و حرفه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار شده و همین موضوع جذابیت کوچینگ را در جهان سرعت می بخشد.
  • هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی جای خود را در صنعت کوچینگ باز کرده و به عنوان دستیاری ارزشمند در خدمت کوچ‌ها و مراجعان خواهند بود.
  • براساس گزارش بنیاد اینترنت جهانی، تعداد کوچ‌های آنلاین در سال 2021 تنها حدود 600 هزار نفر است. با توجه به تعداد جمعیت جهان و میزان ارزش‌آفرینی این حرفه، پتانسیل بسیار بالایی در حرفه کوچینگ پیش‌بینی می‌شود.
  • با توجه به نیازهای مختلف افراد، انتظار می رود در آینده شاهد تخصصی‌تر شدن حوزه‌های (نیش‌ها) کوچینگ باشیم.
  • بررسی شغل‌های آگهی شده در سایت‌های کاریابی حاکی از قرارگیری شایستگی‌های کوچینگ به عنوان بخشی از مهارت‌های نرم مشاغل امروزی است. به عبارت دیگر بیش از پیش کارفرماها انتظار دیدن مهارت‌های کوچینگ را در کارمندان آتی خود دارند.
  • با رشد برنامه‌های آموزشی و سازمان‌های نظارتی در سطح بین‌المللی، حرفه کوچینگ بیش از گذشته ساختار، نظم و قواعد گرفته است. این روند در سال های آتی نیز برحسته تر خواهد شد.
  • کوچینگ در آینده به دلیل توسعه بسترهای آنلاین، برای مراجعان در دسترس‌تر خواهد شد و این امر موجبات تعدیل قیمتی را برای مراجعان موجب خواهد شد.
  • انتظار می رود در سال‌های آتی کوچینگ بیش از پیش از سطح انفرادی فراتر رفته و به سمت ترویج بیشتر سطح کوچینگ تیمی و کوچینگ سازمانی حرکت کند. در ایران نیز سازمان‌های بیشتری نسبت به گذشته اهمیت کوچینگ را در سازمان‌های خود درک کرده اند و این روند رو به رشد است. همچنین اهمیت کوچینگ در فرایندهای مدیریت منابع انسانی بیش از پیش خود را نشان می دهد.

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

از آخرین آموزش‌ها باخبر شوید

با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما از آخرین اخبار دوره‌ها مطلع شوید.

اینستاگرام ایمپکت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش